Konumuz başarı stratejileri olunca Denizcilik sektöründeki dünya lideri firmaları incelememiz ve kriz ortamındaki stratejileri üzerine çalışma yapmamız gerekti. Esasen başarı için farklı stratejilerin kullanıldığını itiraf etmeliyiz ancak belki de en önemli ortak noktaları büyük oranda kendi kapasitelerini iyi tanıyor ve bu sayede daha uygun stratejiler üretebiliyor olmaları.
Görünen o ki başarılı denizcilik firmaları kısaca aşağıdakilere sahipler ya da amaçlıyorlar gibi;
• Takipçi değil, Lider şirket olma
• Global marka yaratma ve esnek iş modelleri kullanma
• Başarılı bir geçmiş performans ve güçlü operasyon deneyimi oluşturma ve bu sayede rakiplere gore daha uygun charter koşulları ve fiyatları alabilme
• Yüksek charter kapsamında olma nedeniyle nakit akışı ve olumsuz piyasa risklerinden korunma
• Uzun döneme dayalı mükemmel müşteri ilişkileri sayesinde sermaye yatırımı olmaksızın ve düşük başa-baş değerleriyle cazip charter oranları alabilme
• Kredi güvenilirliği olan saygın karşı taraflarla kontratlar
• Mevcut kırılgan piyasada rahatlık sağlayan büyük, modern ve farklı tipteki filolar
• Uzun dönemli chartera bağlanan genç filolar
• 12 ay üzeri charter dışı kontratlar, kısa vadeli charterlar, COA and FFA'lerde dahi düzgün nakit akışına odaklanma
• Tarihi düşük değerlerde gemi sahibi olma
• Güçlü bilanço, düşük maliyet yapısı ve teknolojik yeniliklerle geliştirilmiş operasyonel etkinlik sayesinde kiralama stratejinde gelirleri maksimize edebilmek için esneklik sağlanmakta
• Maliyet tasarruflarını diğer grup üyesi şirketlerle de paylaşma
• Güçlü teknik yönetim
• Partner şirketlerin ve büyük aktörlerin teknik yönetim sistemini örnek alarak maliyet tasarrufu sağlama ve güçlü ve yolda kalmayan filolar yaratarak gemilerin ikinci el değerlerini de yüksek tutma
• Partner şirketler ya da büyük aktörlere tersane acentaları tarafından sağlanan avantajlardan faydalanma
• Tersaneler, Tersane acentaları, ticari bankalar ile tedarikçiler, üniversiteler, klas kuruluşları gibi diğer endüstri oyuncuları ile mükemmel ilişkiler tesis etme
• Gerçek anlamda deneyimli üst düzey yönetim ve yüksek profilli çalışanlar
• Teknik ve Kiralama için yetenekli ve donanımlı personel istihdam etme ve elde tutma
• Rekabetçi avantaj yaratacak yeni ve modern dizaynlar ile endüstri ihtiyaçlarına odaklanma
• Söze ve sahip olunan mali güce değil, gerçeklere, hedeflere ve rakamlara dayalı başarıya önem verme (kısaca kolaya değil zora bakma)
• Gerçek anlamda kurumsal şirketler yaratma ve doğru kurumsallaşmaya odaklanma
Yukarıdaki listeye içinde bulunulan ortam ve dinamiğe bakılarak çok şeyler eklemek ya da çıkarmak mümkün olabilir. Ancak, çoğumuz açısından sadece şirketlerin patron, ortak ya da üst düzey yöneticilerine bakarak dahi gelecekleri üzerine tahminde bulunmak zor değildir.
Gerek global dünya lideri gerekse daha orta ölçekli ve küçük armatörlük firmaları için geliştirdiğimiz yardımcı çözümleri öğrenmek için ayrıca bize yazabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder