31 Ocak 2012 Salı

Düsseldorf Boat Show 2012 İzlenimleri


Düsseldorf Boat Show 2012
Geçtiğimiz hafta bazı yerli alıcılar için Düsseldorf Boat Show’u ziyaret ettim ve size izlenimlerimi kısa bir şekilde sunmak istiyorum;
  1.  Öncelikle bizde olmayan kriz havası orada fazlasıyla hakim. Özellikle zengin işadamlarının ve orta gelir düzeyi üzerinin daha temkinli olduklarını ve eskisi gibi harcama yapmaktan kaçındıklarını gördüm,
  2. Bence tekne tipleri gittikçe birbirine benzemeye başlamış ve genel olarak gördüğüm yatların kalitesi bence abartıldığı kadar da yüksek değil. O nedenle seçicilik çok önem kazanıyor yoksa bilmeyen adamı güzelce kandırmaya çalışıyorlar. Burada meslektaşımız olan broker ve üreticiler için de birşeyler yazabilirim ama açıkçası kırıcı olmak ve genelleme yapmak istemiyorum. ama bu sektöre dışarıdan ya da bir şekilde girip broker ya da üretici olarak çalışanlar bence yat sektörüne yıllardır ciddi zarar veriyor ve vermeye de devam ediyor.
  3. Yerli üreticilerin durumuna gelince açıkçası orada bize ait üretimlerin canlılarını göremedim. Dolayısıyla karşılaştırma yapma hakkını kendimde göremiyorum.
  4. Açıkçası moral bozan olmak istemem ama Avrupadaki kriz böyle devam edecek olursa yerli yat sanayimiz de bundan çok etkilenecek gibi gözüküyor. Çünkü Avrupalı büyük markalar dahi ürünlerini satamıyorlar. Bana gore yat endüstrisini kötü günler bekliyor, Allah hepimizin yardımcısı olsun.
  5. Herşeye rağmen bugünlerde yatını değiştirmek isteyen ya da yat sahibi olmak isteyen kişiler için en ideal günler gibi gözüküyor. Özellikle ikinci el piyasasında hareketlilik mevcut ancak fiyatlardaki abartıların önüne geçilmesi lazım.
Saygılarımla,
Osman Kaya TURAN
Diğer Yazılar ve Bilgi için http://osmankayaturan.blogspot.com
SUADİYE İSTANBUL

CONSULTANCY SERVICES – SHIP INVESTMENT FEASIBILITIES – SNP
SHIPYARD REPRESENTATION (NEWBUILDINGS - DOCKING - REPAIRS – CONVERSIONS)

2 yorum:

  1. Tümü çok doğru özet ve güzel bir yorum. Özellikle broker meslekdaşlarımızla ilgili olarak çok söylenecek söz var.
    Saygılar Kozan S.ERKAN

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederiz dostum; bu paylaşımların çok faydalı oluyor..Selamlar

    YanıtlaSil